fbpx
MENU
  • Home
  • Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Wat is de levertijd?

Ieder sieraad wordt met de hand gemaakt en hier is tijd voor nodig. We doen echter ons best alles zo snel mogelijk te verzenden.

Momenteel hanteren we een levertijd van 3-5 werkdagen Geteld na de dag dat jij jouw bestelling hebt geplaatst. Je ontvang per e-mail een track&trace code, zodat je jouw bestelling kunt volgen.

De actuele levertijd wordt weergegeven in een ‘melding’ boven aan iedere pagina en het winkelmandje.

Betalen

Je kunt op deze website gemakkelijk betalen middels iDeal. Tevens kun je achteraf betalen met Billink. Beide betaalmogelijkheden vind je bij de checkout.

Verzending

Afhankelijk van de grootte van jouw bestelling wordt het pakket met een brievenbuspakketje of met een pakket bezorgd.

Alles wordt zorgvuldig verpakt in verzendenveloppen dan wel doosjes en bescherm folie. Items die breekbaar zijn worden extra zorgvuldig ingepakt. De brievenbuspakketten kunnen niet verzekerd worden verzonden. 

Mocht er iets zijn, zal James&Co haar best doen dit uit te zoeken met de verzendpartij maar is hiervoor niet aansprakelijk. Mocht jij jouw pakket toch graag verzekerd verzonden willen hebben, dan is dit uiteraard mogelijk. Neem hiervoor even contact met ons op!

Retouren

Wil je een product retourneren? Dat kan binnen 14 dagen na ontvangst. Stuur een retouraanvraag naar info@jamesenco.nl. Vermeld hierin duidelijk jouw naam, ordernummer, rekeningnummer, reden van retour en de productnaam die je wilt retourneren. Zodra je van ons een bevestiging van retour hebt ontvangen per mail kun je het ongebruikte artikel, in originele verpakking terugsturen naar het retouradres wat je van ons ontvangt in de mail.

De kosten voor het retour zenden zijn voor de koper. We kunnen geen garantie bieden op retourzendingen, dus raden altijd aan dit middels een pakket met Track/Trace code te versturen zodat je zelf inzicht hebt in de status van een pakket. 

Wanneer het pakket retour is ontvangen zal James&Co controleren of deze in originele staat is  en daarna binnen 14 dagen het retourbedrag over maken naar het door jouw opgegeven rekeningnummer.

Niet te retourneren items:

Gepersonaliseerde & op maat gemaakte sieraden 

Sieraden die op maat zijn gemaakt (naar wens of bijvoorbeeld de gepersonaliseerde sieraden met een letter erin gestanst) kunnen niet worden geretourneerd.

Oorbellen 

Tevens kunnen oorbellen om hygiënische redenen niet worden geretourneerd. Wil je de oorbellen op zicht kopen? Dan kunnen we ze verzegeld versturen zodat we de hygiene kunnen waarborgen voor een volgende klant. Dit kun je op aanvraag zo laten verzenden, stuur hiervoor een mal naar info@jamesenco.nl Alleen op deze manier kun je oorbellen retourneren/ruilen.

Lees hiervoor de algemene voorwaarden. 

Specifieke vraag?

Heb je een vraag over een specifiek product? Wanneer deze weer op voorraad is, of deze nog beschikbaar is in andere kleuren? Wil je een product personaliseren? Of wil je heel graag een cadeautje verzenden naar iemand met een persoonlijk geschreven kaartje erbij? Dat kan! Stuur ons vooral even een e-mail naar info@jamesenco.nl als je een specifieke vraag hebt die je hier bij ‘veelgestelde vragen’ niet beantwoordt hebt gekregen.

Gift voucher gebruik en voorwaarden

Heb jij een gift voucher gekregen? Lees dan hier hoe je deze gebruikt en de voorwaarden.

Belangrijk om te weten:

  1. De gift voucher is eenmalig te gebruiken waarmee wordt bedoelt: het bedrag kan alleen in één keer worden uitgegeven in de webshop.
  2. De unieke code, waarmee je de waarde van de gift voucher verzilvert, voeg je toe als ‘kortingscode’ tijdens het afrekenen.

Wat betekent 'beschikbaar via nabestelling'?

Als er bij een product staat: ‘beschikbaar via nabestelling’ betekent dit dat het item momenteel niet op voorraad is en een langere levertijd. Deze kan variëren tussen de 5-10 werkdagen.

Mocht je het item nodig hebben als cadeautje of eerder, stuur dan altijd even een e-mail naar info@jamesenco.nl dan checken we persoonlijk de voorraad voor jou op dat moment!

Vragen over sieraden

Hoe doe ik de oorringetjes in?

Wanneer je oorbelletjes bij James&Co bestelt ontvangt je daar een instructiekaartje bij. Echter hebben we ook alle tips & tricks verzameld in een blog. Lees de blog hier.

Mocht je daarna nog vragen hebben, stuur ons dan even een e-mail!

Blijven de sieraden mooi met douchen?

De sieraden worden van gold filled of van 925 sterling silver gemaakt. Zeer hoogwaardige en duurzame materialen. De kans op verkleuren van deze materialen is zeer klein wanneer je hier op een zorgvuldige manier mee om gaat. Met zorgvuldig bedoelen we: voorzichtig te zijn met het spuiten van parfum, niet veelvuldig dragen met bijvoorbeeld zwemmen. Kleurverschil door blootstelling aan externe factoren (zoals zwavel in de lucht, UV, etc) kan niet worden tegengegaan.

We raden ten alle tijde aan jouw sieraad zo goed mogelijk te onderhouden. Zodat je op een duurzame manier lang ervan kunt genieten! Sieraden moeten af en toe schoongemaakt worden door middel van het oppoetsen. Dit kun je het beste doen met daarvoor bestemde sieraden poetsdoeken, via de webshop bij overige producten, te verkrijgen.  

PH waarde 

Belangrijk om er wel bij te vermelden dat verkleuring altijd op kan treden wanneer er een zeer afwijkende PH waarde is van de huid. Deze is bij iedereen anders maar komt gelukkig niet tot zelden voor.

Zijn de sieraden te verstellen?

Armbandjes

Ieder armbandje heeft een verlengstukje van 1-1,5cm waarmee het armbandje, groter te verstellen is. Echter is de standaard maat 16,5 cm. Heb je toch een andere polsmaat? Geef dit dan even door per e-mail.

Kettingen

De kettingen zijn niet te verstellen en hebben een standaard lengte van 40, 45 of 50 centimeter. Afhankelijk van het ontwerp. Wil je toch een andere lengte, stuur ons dan even een e-mail voor de mogelijkheden.

Kan ik een sieraad laten personaliseren?

Er zijn verschillende sieraden in de webshop te vinden die je kunt laten personaliseren, op de muntjes/hangertjes kan een letter worden gestanst. James&Co doet dit door middel van slagletters en deze worden dus niet gegraveerd. Juist om het robuuste gevoel van ambacht te behouden. Ieder lettertje wordt er met de hand in geslagen, geen één letter is op dezelfde manier gezet en kunnen onderling verschillen.

Uiteraard streeft James&Co, bij ieder product dat verzonden wordt naar haar klanten, naar de best haalbare kwaliteit!

Sieraden (kettingen & armbandjes) die op maat zijn gemaakt (naar wens of bijvoorbeeld gepersonaliseerde sieraden met een letter erin gestanst) kunnen niet worden geretourneerd.

Kan ik een sieraad op maat bestellen?

Onder maatwerk valt eigenlijk alles wat afwijkt, extra is of aangepast is ten opzichte van de huidige collecties die nu online staan.

Hiervoor gelden andere kosten en leveringsvoorwaarden. Momenteel nemen wij geen maatwerk opdrachten aan. Vanaf september / oktober zullen deze weer worden opgepakt met een beperkte beschikbaarheid in de agenda. 

Wil jij jouw plek op deze maatwerk – wachtlijst reserveren? Laat dit ons dan weten via een mailtje naar info@jamesenco.nl met daarin jouw gegevens en (liefst zo uitgebreid) mogelijk jouw wensen en idee voor het sieraad. We zetten jou dan op de wachtlijst en nemen tzt contact met je op om verdere details te bespreken. 

Mijn sieraad is kapot gegaan en nu? Garantie!

Garantie

Ieder item is handgemaakt en is daarmee uniek. We noemen dit ook wel de perfectie van imperfecties wat charme geeft aan handwerk. Wanneer jouw sieraad binnen 14 dagen na levering kapot is gegaan door een productiefout wordt deze kosteloos gerepareerd.

Reparatie

Is jouw sieraad op een andere manier kapot gegaan, (denk aan een breuk, blijven hangen, kindje die eraan trekt of langdurig dragen) dan valt dit niet onder garantie maar onder reparatie. Hiervoor gelden andere voorwaarden en kosten. Uiteraard kijken we graag samen met jou naar een oplossing!

Stuur bij geval van garantie & reparatie een mail naar info@jamesenco.nl met daarin duidelijk jouw vraag, wat er mis is met het sieraad en bijbehorende foto’s. Op die manier kunnen we jouw aanvraag het beste behandelen. 

De gemiddelde verwerkingstijd van reparaties is momenteel 2 weken.

Mijn product lijkt anders dan op de website

James&Co behoudt het recht voor afwijkingen van de foto’s. Ieder item is namelijk met liefde handgemaakt en met ambacht vervaardigd. Eventuele afwijkingen (zoals lichte kleur afwijkingen of vorm) kunnen voorkomen in edelstenen omdat dit een natuurlijk materiaal is. We geven hierop geen garantie.

We noemen dit ook wel de perfectie van imperfecties wat charme geeft aan handwerk wanneer er geen machine aan te pas komt.

Mocht je echt niet tevreden zijn mag je ons natuurlijk altijd een e-mail sturen en staan we je graag te woord!